elefant.ro

Postare prezentată

Invitatie la vals - Citate

"Nu mai am putere sa vreau." "Se sinucide cineva ajuns în vîrful piramidei sociale dupa ce a gasit cheia care descuie usa t...

24 iulie 2017

Postare speciala - Carti controversate de-a lungul anilor(1)

Daca tot suntem la capitolul Harry Potter, vreau sa incep aceasta serie de postari despre carti controversate chiar cu seria Harry Potter.

Poate nu ne-am fi așteptat nici ca seria „Harry Potter”, care prezintă fantasticele aventuri ale eroului cu acest nume imaginat de J. K. Rowling să ajungă un serios subiect de dispută religioasă. „În spatele feței inocente este puterea întunericului satanic. Harry Potter este diavolul și distruge omenirea”. Acestea sunt argumentele prezentate de un pastor din New Mexico pentru a justifica incendierea unor volume ale acestei populare serii (alături de romane ale lui Stephen King, CD-uri ale trupei AC/DC și multe altele). Creștină practicantă, J. K. Rowling și-a declarat perplexitatea în fața unor astfel de reacții, care au venit din mai multe zone ale lumii. Biserici din Grecia și Bulgaria au avut campanii împotriva acestei serii de romane, considerate a avea subtexte satanice. Reprezentați ai bisericii catolice au susținut punctul de vedere și, la fel, cei ai islamului. Câțiva imami au lansat chiar „fatwa” online la adresa lui Harry Potter, pe care-l considerau antagonic valorilor islamului. J.K. Rowling a negat în repetate rânduri acuzațiile care i se aduc. „Nu am scris aceste cărți pentru a-i îndrepta pe copii spre vrăjitorie. Ideea este absurdă. Am cunoscut sute de copii și nici măcar unul nu a venit la mine să-mi spună: Doamna Rowling, mă bucur că am citit aceste cărți pentru că acum vreau să devin vrăjitor”. Poate ar fi bine să o credem pe autoarea britanică pe cuvânt.

Articol preluat de pe: http://www.carteadelaora5.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai populare postari din ultima saptamana...